Til kassen
Totalt: 0,-
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
Til kassen
Total: 0,-
 FRI FRAKT OVER 999,- | FRAKT 69,- | RASK LEVERING | SIKKER BETALING

SALGSBETINGELSER

Dette kjøpet er regulert av nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer på Lillefin.no. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.


Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.


Partene
Selger,- Odina AS/ Lillefin.no, info(at)lillefin.no, Org. nr: 912259145
Kjøper,- den person som foretar bestillingen

Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift og evt. tollavgift.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.
Lillefin.no reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
 
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
 
Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.
Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
 
Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. 
Ved betaling kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. 

Alle forhåndsbestillinger blir trukket/ fakturert innen en uke etter kjøpet er gjennomført hos oss!


Forhåndsbestillinger
Alle bestillinger som inneholder produkter merket ”Forhåndsbestilling,” sendes samlet når hele ordren er på lager. 

Vi tar forbehold om endret/forlenget leveringstid fra leverandør. Ved endringer i forventet leveringstid vil Lillefin.no gi beskjed til kjøper så snart endringen finner sted.

Bestiller kjøperen flere varer samlet blir varene sendt til deg når alle varene er på lager. Ønsker kjøperen varene sendt med det samme anbefaler vi at kjøperen gjør to separate bestillinger. 


Levering og frakt
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Ordre over kr 999,- sendes fraktfritt med Posten Servicepakke innen Norge. For ordre under kr 999,- vil det tilkomme et frakttillegg på kr 69,-

Lillefin.no sender sine ordrer med Bring, og sender normalt alle ordrer innen 1-2 dager. Leveringen skjer normalt innen 1- 4 dager (virkedager). 

Varene leveres til ditt nærmeste postkontor/post i butikk. 

Mottar vi pakken i retur pga feil opplyst adresse oppkrever vi kr. 250,- i frakt og administrasjonsgebyr. Dette gjelder uansett ordrens størrelse.

Hvis kjøper ikke henter sin bestilling på postkontoret eller et postutleveringssted innenfor avhentingsfristens utløp vil Lillefin.no motta pakken i retur. I slike tilfeller oppkrever Lillefin.no et frakt- og ekspedisjonsgebyr på kr. 250,- 

Bestillinger som inneholder forhåndsbestilte varer, sendes samlet når forhåndsbestilt(e) vare(r) ankommer lager.
 
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
 
Angrerett
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i original emballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten original emballasje kan ikke byttes eller returneres. Ved bytte av sengetøy og plakater er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Gi oss beskjed ved å bruke returskjemaet du har mottatt på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

SEND OSS EN MAIL FØR DU SENDER DIN RETUR!!!

Returen sendes til:

Lillefin.no

c/o Colliflow AS

Havnevegen 70

3739 SKIEN

Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre.


Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.
Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.
 
Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Reklamasjon må skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Er det en mangel i din leveranse ber vi Kjøper straks rette en henvendelse til info@lillefin.no 
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering for frakten. Kjøper har selv ansvaret for pakken/varene inntil Lillefin.no mottar den. Ta derfor vare på postkvitteringen inkl. opplysninger om fraktomkostninger samt evt. sporingsnummer.

Bemerk! Vi aksepterer ikke pakker som blir sendt pr postoppkrav.
Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

 
Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.
Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.
 
Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.
Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.
 
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.
Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente tilsendte varer, vil selgeren belaste kjøper med et frakt- og administrasjonsgebyr på kr 250. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
 
Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13.
 
Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Når du foretar et kjøp hos Lillefin.no, ber vi om følgende data:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-post

Vi bruker utelukkende dine persondata for å kunne behandle din ordre.

Når vi bruker persondata i nettbutikken, gjør vi det med ditt samtykke, og all informasjon du gir oss, blir utelukkende brukt for å sikre best mulig kjøpsopplevelse. E-postadresser som vi har mottatt med ditt samtykke i forbindelse med utsendelse av Nyhetsbrev, blir på listen til du selv eventuelt ønsker å melde deg av eller ber oss gjøre det. All informasjon er fortrolig og behandles etter den gjeldende persondatalovgiving.

Vi benytter kun tredjepartssystemer for å analysere hvordan besøkende på vår nettside handler. Lillefin.no samarbeider dessuten med Klarna, Mailchimp, MyStore, Vipps og Crall. Disse systemene bruker persondata på vegne av oss, og har ikke anledning til å gi noen informasjon videre.

Den ansvarlige person for persondata hos Lillefin.no er daglig leder og eier.

Informasjon gitt til Lillefin.no vil IKKE bli gitt eller solgt videre til noen tredjeparts aktører, og vi oppbevarer ingen sensitive persondata.

Du har til enhver tid rett til å få innsikt i de data vi har på deg, og også be om at den blir slettet (eller du kan alltid gjøre det selv nederst i nyhetsbrevene fra oss).

Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning eller påmelding.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Reglene for personvern er utarbeidet etter den nye loven, GDPR, som trer i kraft 25.mai 2018.

Vi forbeholder oss retten til å endre våre betingelser. Foretar vi store endringer, vil vi gjøre oppmerksom på det i nettbutikken.

Cookies
Lillefin.no benytter cookies med det formål å optimalisere nettbutikken og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for Kjøperen. Kjøperen kan til enhver tid slette cookies fra sin datamaskin.
 
Konfliktløsning
Kjøp av varer på lillefin.no er underlagt norsk lov. Enhver tvist avgjøres ordinære norske domstoler. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.